lördag 18 februari 2012

En tacksam chokladask att altra....


När jag såg chokladasken med "Tack" på locket kände jag att
det kan man ju göra något av...
Det blev en ask åt asken....

En ask av cardstock med ett strategiskt placerat fönster.
Klädd med mönsterpapper ur Reprints New England serie.
Metall hörn från Tim Holtz i framkant av locket.
Vimplarna av spillpapper.

Några paper rosetts av samma papper, en med en salvage sticker
i mitten och den andra med några pappersblommor och en brad.
En liten grå Gardenia har också smugit sig in.
Fönsterrutan av ett gelatinblad.

Mer av Reprints nya papper på insidan men här Ocean.
Fler vimplar av spill.
Plats att skriva något på insidan locket om man vill....
Locket hålls stängt med en Hitch Fastener från Tim Holtz och en bit
av en elastisk tråd.

När chokladen är uppäten har man helt plötsligt två askar...
En att förvara något kul i...
En att göra något kul av....

Måste skynda mej att "tvinga i mej" chokladen så jag får
en ask att altra...stackars mej!!!

Ha en bra helg!!!!



To my friends who dont understand swedish:
Tack means Thank You in Swedish and have nothing to do with
anything sticky :)
If you like to se this blogpost in an english version, you can find










17 kommentarer:

  1. Jättefin! Kul med en ask i den andra asken;-) Glöm inte att kika in på min blogg, finns något till dig där. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Superläckert! ;-) blir alltid så inspirerad av att kika in här hos dig!
    Är så förtjust i dessa söta små vimplar! Måste börja använda det mer på mina alster...
    Ha en underbar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanonfin läcker ask i såå fina papper!! :)
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Oj, så snyggt och arken du använt är underbara! Hehehe...jag har faktiskt "tvingat" i mig en hel sådan ask vid det här laget och har ytterligare en på g.

    Längtar tills jag får hugga tag i och altra asken och nu har du inspirerat mig ordentligt med ditt snygga alster!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Va snygg aska du har gjort till chokladen,
    och va bra att man kan äta upp den och köpa en ny och lägga i den fina som du har gjort.
    Du har många fina alster i din blogg.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Jättefin ask, smart att använda askens Tack.
    ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Oj Oj tvinga?? choklad som är så gott. Vilken läcker ask och så kul att låta Tack kika fram.
    Ha en fortsatt bra helg...

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga saker du gör, gillar asken och gelatinbladen till fönstret. Även blommorna i förra inlägget är ju så läckra,måste testas. Tack för titten och kommentaren i min blogg :O)

    SvaraRadera
  9. Så fint! Smart placerat fönster!

    SvaraRadera
  10. ÅÅH supersnygg ask, kul idé med Tack som du använt :)

    Kramiz majsan

    SvaraRadera
  11. Sån läcker ask det blev till asken

    Kramis

    SvaraRadera
  12. Mycket snygg ask med fin dekoration. Smart med ask till asken... kram bibbi

    SvaraRadera
  13. thanks for stopping by!! Ooh your box is just gorgeous! Love the little banner on the top and the stipe paper is perfect!!

    SvaraRadera
  14. Jättefin ask till asken! :) Och smart att göra ett fönster för att på så sätt kunna utnyttja texten på den ursprungliga asken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snyggt!

      Och alstret i förra inlägget älskar jag!
      Vilken duktig son du har - nästa Tim Holtz :)

      Radera
  15. Så mycket fint du har gjort,
    älskar dina muffins blommer i inlägget nedanför,
    ´dom måste jag göra, får köpa den blomm diesen,
    Så läckra.
    Kram Elin

    SvaraRadera