torsdag 23 februari 2012

ALU ALU ALU

Vid min ATC tillverkning häromdagen kändes det som om
jag inte hade använt tillräckligt med alu-tejp :)
så nu går jag "all in" ....


En glasflaska och en plastburk blev stommen till min ljusstake..

Limmade ihop burken och flaskan......limmade på några metalldekorationer,
tejpade över hela härligheten med alu-tape och gnuggade, gnuggade och gnuggade tills
konturerna syntes genom tapen.

Limmade dit kulkätting och kladdade in hela prylen med svart Gesso...
Torkade och duttade med med Gesso tills jag blev nöjd....
Många alu-blommor och blad utstansade med Sizzix/Holtz dien
Regal Crest.

En ljusmanschett också av alu-tape, en blomma på manschetten med blad
som sträcker sig uppåt och fortsätter upp efter ljuset.

Så har ni tråkigt när pizzan är uppäten och drickan urdrucken....
Varför inte knåpa ihop en ljusstake av pizza sallad burken och tomflaskan...
Vi får väl se vad det blir av pizza kartongen :)

Ni som inte har några planer för söndagen....
Ni vet väl om att det är Scrapträff/ScrapLoppis här i Hudik?!
För mer info om träffen, maila mej på angsta(snabel-a)hotmail.com





23 kommentarer:

  1. Wow denne her ble jo knall tøff, utrolig kreativt og lekkert.
    Takk for inspirasjonen.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke.

    Klem Linda

    SvaraRadera
  2. Oj vad vackert! du är så otroligt proffsig och vilka detaljer...ha en fortsatt bra dag.

    SvaraRadera
  3. Men hallå hur härlig vad denna då? läcker! Lite långt till Hudik, men ha det bra...

    SvaraRadera
  4. Nämen oj höll på att tappa hakan, HELT UNDERBAR, jisses vilket jobb du lagt ner, men den blev ju så himla snygg, I LOVE IT!!

    Kramen Majsan

    SvaraRadera
  5. Ok, så här får man ju inte säga när man är mamma...
    Men FAN vad LÄCKERT!!!

    Snacka om trash to treasure!! Så fräckt och helt underbart metal! :D

    Kramar och tackar för all inspiration du ger!

    SandraD

    SvaraRadera
  6. Den där var ju hur cool om helst!
    Får nog prova att göra något i alu-tejp ändå...
    /Anna

    SvaraRadera
  7. Jag är mållös, så otroligt läckert. Gillar det jättemycket. Om jag hade bott närmare Huddik så hade jag kommit. Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Det här med alu-grejjer blir ju fantastiskt läckert, man kan aldrig tro vad det var för utgångsmaterial när man ser slutresultatet....måste nog oxå prova lite

    SvaraRadera
  9. Åhh så LÄCKERT! Härinne, på din blogg, sprudlar inspirationen som alltid! Jag har oxå införskaffat mig ALUtejp nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. såå läckert, set är ju bara så läckert med foil art utbrott som detta :-)

    SvaraRadera
  11. ojoj va läckert, vilket härligt projekt

    SvaraRadera
  12. hur cool blev inte denna!!! bra jobbat.

    SvaraRadera
  13. fan-jävla-tastiskt!!!! helt otroligt snyggt!!!! gött o c!

    SvaraRadera
  14. Fantastiskt alster :o Vilket jobb kram bibbi

    SvaraRadera
  15. Det är verkligen skööönt att vara tillbaka efter allt strul med blogger.... wow så mycket fint du skapat sedan jag sist tittade in. Denna ljustaken är helt underbart cool... Hälsa alla på scrapträffen, kanske någon känner mig!? När jag bodde i Hudik så hette jag Susanne Boström och kallades "Bosse"
    Ha en underbar helg!!!
    Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  16. Vilken vacker ljusstake, tänk om jag hade varit lika duktig! :)

    SvaraRadera
  17. Jisses vad maffig! Vill oxå! Vart i hela frisdens namn får man tag i ALU-tejp???!! För ett par veckor sedan hade jag aldrig hört talas om det, nu har ajg sett det överallt, måste vara en ny trend va!? :-)

    SvaraRadera
  18. Wow, wow, wow... vilken läcker ljusstake och vilket jobb!!! Den är ju så vackert gjord och så är jag ju också väldigt svag för den mörka gotiska stilen. Hmmm... alutejp alltså... måste testa det någon dag för det verkar helt klart gå att ha mycket kul med det.
    Ha en underbar helg!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  19. ååååh, så läckert!
    Otroligt resultat med enkla medel, snyggt jobbat!

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Rackarns så läcker! ÄLSKAR blommorna! :)

    Tack för din snälla kommentar! ;)

    SvaraRadera
  21. Väldigt läcker!
    Påhittigt och kul.
    Ha det gott!

    SvaraRadera