onsdag 18 april 2012

Washi tape

Jag hoppade på två ATC swaps på Svensk Scrapbooking.
Här kommer min tolkning av det första temat som var Washi tape.

I signed up for two ATC-swaps on Svensk Scrapbooking.
Here is the first one. The theme was Washi-tape.


Lite tråkigt att göra fem lika kort kanske....men dom hamnar
ju i alla fall hos olika deltagare.


En bakgrund av Washi tape som slipats ner ganska rejält.
Distressat i kanterna med Vintage Photo och sedan lite Inka Gold.
Stämplarna längst upp från Crafty Individuals.

A background of washi-tape, sanded down and distressed  on the
edges with Vintage Photo.
The stamps at the top from Crafty Individuals.


Post Card stämpeln ifrån Artistic Outpost.
En creme färgad halvpärla nere i hörnet.

The "post card" stamp from Artistic Outpost.
Some Inka Gold around the edges.


Ett chipboard hjärta som så klart är intejpat med washi tape (YouDo)
Och eftersom temat var washi så är "snöret" också tvinnad tape.
Hjärtat ifrån Panduro.

A chipboard heart covered in washi-tape from YouDo.
And because the theme was washi... the twine is also made if tape.
The chrystal heart from Panduro.


Kan meddela att min älskling har hittat hem!!
Med andra ord har det landat en Sillouette Cameo hemma hos mej.
Köket ser ut som en katastrof zon. Maskinen hann inte längre än till köksbordet innan 
den kopplades in och provkördes, och där har den liksom växt fast :) 
Det verkar som om jag skulle behöva ett större bord i pyssel rummet för att den 
ska få plats där, men det innebär att det behövs större golv yta att ställa bordet på....
...och det verkar vara ett svårare problem att lösa.
Men å andra sidan...vem behöver ett köksbord?? 
Grill säsongen börjar väl snart och trädgårdsmöbeln ska väl ändå fram??!

Vi får väl se om det dyker upp något resultat här på bloggen snart, 
Hittills har det mest skurits ur skelett och sjörövare. Sonen tycker
också att det är en rolig leksak och eftersom han inte har något köksbord
att sitta och äta vid så måste han väl få ha lite roligt....





4 kommentarer:

  1. Underbara små kort! och vilken kul leksak du skaffat dig och ja visst grilltiden är snart här.
    Ha det gott....

    SvaraRadera
  2. Snygga kort och washi tejp verkar kul, men jag tror jag skall hålla mej ifrån den. Även cameon skall jag nog hålla mej ifrån, man kan ju bli beroende ;) Skönt att grillsäsongen har börjat, vi har redan börjat så jag vet att det är skönt :) Väntar nu med spänning på vad du hittar på med nya "leksaken". kramar bibbi

    SvaraRadera
  3. Dessa korten var så fina, mjuka färgtoner. Hjärtat blev jättefint!
    Kram Iffa

    SvaraRadera