torsdag 25 oktober 2012

Outcasts workshop

 När Timeworn kursen med  nu är slut för min del hoppade jag direkt på nästa online kurs....
Outcasts, en kurs i att göra egna formar och gjuta gips. Galet roligt!!!
Här kommer mina första stapplande försök:

Now when I finished the Timeworn class, I jumped right in to the next Andy Skinner 
workshop, Outcasts. The online class is all about making your own molds
and casting plaster art work.
Here is my first attempts:


Brevpressar antar jag att dom här gipsklumparna kan kallas....
båda varianterna är ca 10 cm i diameter.
Avtryck av kulkätting och div. brads och sonens tekniklegokugghjul och
lite annat blandat skrot blir faktisk en ganska häftig "skrothög"

First i made a "Junkyard letterpress"



Många rosor......alla gjutningarna målade med akrylfärg.

And a letterpress with roses, both of them painted with acrylic paint.




Knyckte sonens leksaks sköld och gjöt av det coola lejonet, avtryck av 
loppisfyndade uniforms knappar runt om. 20 cm i diameter.
Vi får se om lejonet hamnar som dekoration på en skåplucka eller på 
pärmen till en gästbok.....

I made a mould using my son's toy shield and some buttons.


En jätterolig kurs....men den ger en helt ny dimension till begreppet "rörigt pysselrum"
Och det skadar inte att man har gått Timeworn Techniques och lärt sig en massa 
roliga målningstekniker innan man börjar på att gjuta saker som ska målas :)
Sonen är måttligt förtjust när jag lånar saker ur hans leksakslåda, men
det går väl an när jag bara gjuter av dom......

Outcasts ia  really fun class .... but it gives a whole new dimension to the concept 
of "messy work desk" and I think it helps if you took the Timeworn Techniques 
class first and learned a lot of cool painting techniques before starting to cast things to paint :)
My son is not amused when I borrow things from his toy box to cast, 
but I think he will get over it(or get used to it) LOL





11 kommentarer:

  1. Helt fantastiska skapelser!!
    Sonen kommer nog över att mamma är och rotar bland hans saker när han ser slutresultatet ;)

    SvaraRadera
  2. Snygga och säkert användbara. Kan inte välja ut någon, tror alla har sin plats till något. kram bibbi

    SvaraRadera
  3. Great results Suzanne!

    have a nice weekend, Alie :-)

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygga! Mycket imponerad!! :D

    SvaraRadera
  5. Großartige Werke sind das, Angelica, den ersten Briefbeschwerer finde ich ganz besonders schön.

    SvaraRadera
  6. Det var inspirerande att hitta din blogg och se vad du gjort som examens arbete på Timeworn kursen. Hoppade direkt till hans hemsida och anmälde mig och sitter och kladdar för fullt nu. Riktigt roligt när man ser resultaten. Kanske hoppar på en till av hans kurser när jag ändå är igång =)
    Tack!

    /Sara

    SvaraRadera
  7. Men JÖSSES vad mycket snyggt det fanns i den här bloggen =)
    Jag sitter och bara gapar 0)
    Jag lägger till dig nu i min blogglista för hit måste jag gå ofta ( håller på att flytta så det blir mer besök senare i nov-dec när pysselrummet kommit på plats)
    Ha det gott!
    Kram/Y

    SvaraRadera
  8. Wow, så snygga! Tack för att du lämnade en hälsning i min blogg. Trevligt att titta runt här hos dig.

    SvaraRadera
  9. Jag säger bara WOOOOOOOW!!!!

    ...och KRAM!

    SvaraRadera
  10. Men wow vad vrålläckert detta blev, verkligen superhäftigt och såååå snyggt!!!

    SvaraRadera