torsdag 7 mars 2013

HOME

Det har blivit några sidor i min Art Journal.....och en kommer här.
Inspirationen kommer från sidan Art for myself där man skapar en Art Journal under året 
som handlar "mej själv" Mars månads tema är mitt Hem...

Visserligen bor jag i ett ganska vanligt vitt trähus på landet där himlen inte är brun med 
blommande solar. (det kan nog ligga ett uns av sanning i den gula gräsmattan dock) 
och sist jag kollade fanns det inga blommor på fasaden......
.....men det var kul att leka med färger.... och man måste väl få drömma?!

I made a few pages in my art journal...this is one of them.
I was inspired by a site called Art for myself...the the theeme for March is HOME.
 I must admit, I live in a fairly ordinary white wooden house out in the country side 
        where the sky is not brown with blossoming suns, and, last I checked, there were no 
                    flowers on the house ...... but it was fun to play with colors .... :)



Mitt trähus med plåttak bland träden på landet......bakgrund av modeling paste, Dylusions och
akrylfärger. Inktense pennor och en Posca penna har också bidragit. Stämplade träd.

My wooden house with tin roof among the trees in the country side ...... background
 with modeling paste,  Dylusions and acrylic paints. Inktense pencils and a Posca pen. 
Stamped trees.

  

Mitt hus är mitt hem där jag vill bo med min familj tills jag blir en gammal dam...
Paret stämplat med stämpel från October Stamps.

My house is my home, where I want to live with my family until I become an old lady ...
The couple stamped with a stamp from October Stamps.



Sonen kommer alltid vara en liten pojke i mina ögon...stämpel från Crafty Individuals.

My son will always be a little boy in my eyes ... stamp from Crafty Individuals.


Många strukturer med hjälp av modeling paste och stenciler...

A lot of modeling paste...


Stenciler från Crafters Workshop, bakgrundsstämpel med trämönster från Tim Holtz.

Stencils from Crafters Workshop, wood grain stamp from Tim Holtz.


Några fåglar finns också med, stämplar från Prima och Tim Holtz.
"Plåttak" av embossad cardstock (folder från Sizzix)

Bird stamps by Tim Holtz and Prima, the tin roof is made of cardstock embossed
in an folder from Sizzix.






8 kommentarer:

  1. Vilken fin sida du gjort. Jag gillar särskilt taket, det är så coolt! Tack för att du vill vara med och inspirera!

    SvaraRadera
  2. So many gorgeous details - love all the close-up photos... wonderfully imaginative piece!
    Alison x

    SvaraRadera
  3. Hej! Så himla fint du har gjord! Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Beautiful AJ page, love it! Greetings, Shirleyx

    SvaraRadera
  5. Så super snyggt! Läckra färger och härliga stämplar!!! Jag önskar jag skulle få till det så :) Jag har några gånger börjat men slängt sedan sidan när det bara blir blahaa av det :) Tack för härlig inspiraton, kanske jag skulle våga mig på en gång till ;)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Fin Artjournal med härlig struktur!

    SvaraRadera
  7. Ein tolles Projekt, Angelica, es gefällt mir sehr gut. Der kleine Amor ist so entzückend.
    Liebe Grüße, Bärbel

    SvaraRadera
  8. Läcker sida! Smart att embossa taket som plåt, gillar också all struktur på sidan :-)

    SvaraRadera